צורות ליטוש וחיתוך של יהלומי מעבדה

יהלומים הינם חומר גלם אותו ניתן למצוא לעיתים קרובות בשוק התכשיטים.

היות ויהלומים צברו פופולריות וביקוש רב בשנים האחרונות, מלבד מציאתם בגרסתם הטבעית, ניתן אף גם למצוא את אלו בצורה סינטטית.

יהלומי מעבדה בעלי יתרונות מגוונים אשר לעיתים אף גוברים על אלו של היהלומים הטבעיים.

בהמשך לכך, את יהלומי המעבדה ניתן למצוא במגוון צורות.

 

באיזה צורות ניתן למצוא את יהלומי מעבדה?

יהלומים עגולים

צורת חיתוך זו מבוקשת בהיותה גורמת ליהלום להחזיר המון אור, דבר שהופך את היהלום למנצנץ יותר. עם זאת, מדובר בחיתוך אשר תמורתו תדרשו לשלם מחיר גבוהה היות והעבודה הנדרשת לשם השגת צורה שכזו הינה מאוד מורכבת. בכדי להגיע לחיתוך עגול שיביא ליצירת יהלומים עגולים מדויקים, חל לעיתים קרובות שימוש במחשבים ייעודיים להם תוכנות מיוחדות המסייעות בכך.

 

יהלומים מרובעים או מלבניים

גם צורה זו מוכרת בפופולריות שלה היות ואין מביאה לאובדן של חומר רב במסגרת ההגעה אליה. עם זאת, השימוש ביהלומים המצויים בצורה זו אומנם תלוי טעם, אם כי מומלץ להשתמש ביהלומים שכאלו כאשר יש צורך להדביק את היהלום לתכשיט עצמו. זאת היות והדבר בכוחו למנוע את התזוזה הכוללת של היהלום.

 

יהלום בצורת שקד

על מנת להגיע לצורה זו יש לנקוט בשיטת ליטוש מרקיז אשר עולה לכדי שיטת הליטוש הוותיקה ביותר. היתרון של צורה זו הינה כי זו משדרגת את מראה התכשיט בה משובץ היהלום ומקנה לו ייחודיות ואלגנטיות רבה.

 

יהלום בצורה של מלבן מדורג

בכדי להגיע לצורה דנן השיטה בה נוקטים נקראת חיתוך אמרלד. חיתוך זה מאפיין תקופות זמן עתיקות יותר ואף גם מונע את הבזבוז של חומר גלם. זאת היות ובשיטת חיתוך זה שטח הפנים של היהלום הוא דיי גדול ונותר ללא נזק. חיסרון צורה זו מצוי בכך שניתן להבחין בכל ליקויי קטן המופיע ביהלום.

 

יהלומים בצורת לב

אין זה פשוט ליצור יהלום בצורה זו, הרי שקשה להגיע לסימטריה הנדרשת לשם שצורה זו תהיה מדויקת. בהמשך לכך, ניתן למצוא בשוק היהלומים מגוון רחב של יהלומים בצורות לב כאשר אלו נבדלים זה מזה באורכם רוחבם וגודלם.

 

כיצד בוחרים צורות ליטוש וחיתוך יהלומי מעבדה?

העדפה אישית

בהמון מן הפעמים צורת החיתוך והליטוש נבחרת כתלות בבקשה האישית במציב הלקוח. הרי שהלקוחות השונים מעוניינים ברכישת יהלומים אשר ברוב המקרים יתפסו חלק מהותי ברעיון העיצובי של התכשיט בהם ישובצו.

 

עלות

כפי שציינו, ליצירת כל צורה נדרשים זמן משאבים ומיומנות שונים. כך, ככל שהצורה דורשת השקעה גבוהה יותר, זו תעלה יותר. כך גם, היות וצורות שונות מכילות כמויות יהלום שונות, ככל שצורה מכילה יותר חומר גלם ברור כי תעלה יותר.

אילו מידע זה עשה לכם חשק לעשות קנייה, לחצו כאן להזמנת יהלומי מעבדה אונליין!

 

אבנים יקרות

תוכן עניינים
מצאתם מה שחיפשתם ? שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עוד באתר
טבעות אירוסין – כמה זה עולה?

המומחים של חברת דיימונד פקטורי החברה המובילה בתחום היהלומים מסבירים ממה מורכב המחיר של טבעת היהלום. ממה מורכב המחיר של טבעת אירוסין? טבעת האירוסין המבוקשת ביותר היא כמובן טבעת היהלום,

לב יהלומים
עוד באתר
תכשיטים שעושים את ההבדל

רוצה להקפיץ את ההופעה שלך? להעניק לעצמך או לחברה את המתנה המושלמת? רכישה של תכשיטים שעושים את ההבדל מאפשרת זאת, וכיום זה קל יותר מתמיד. כיצד? להלן הפרטים. תכשיטים שעושים